Exclusieve Retail-acties
Leuke prijzen voor spelers én verkooppunten!

De Nationale Loterij organiseert dit jaar weer een pak exclusieve Retail-acties om de band tussen de Nationale Loterij Club en de verkooppunten verder te versterken. Het fijne is dat er voor die laatsten een dubbel voordeel aan vasthangt: ze krijgen een mooie kans om trouwe klanten een cadeau te gunnen en kunnen zelf ook in de prijzen vallen.
De Nationale Loterij Club is de warmste club van het land. Spelers kunnen gratis lid worden. Vanaf dan krijgen ze geregeld een extra cadeautje en genieten ze tal van voordelen bij partners die de spelen van de Nationale Loterij verkopen. Ze kunnen ook deelnemen aan bijzondere wedstrijden. Aangezien de spelers maandelijks hun nieuwe geschenk moeten komen afhalen, zorgt de Nationale Loterij Club voor een pak extra traffic naar de verkooppunten.
Hoe verloopt zo'n exclusieve Retail-actie ook alweer?
Elke speler die in een geselecteerd verkooppunt voor het afgesproken bedrag een welbepaald spel van de Nationale Loterij koopt en daarbij zijn lidkaart van de Nationale Loterij Club scant, maakt kans om een prijs te ontvangen. Is een klant nog geen lid? Geen probleem: hij moet gewoon even met zijn smartphone de QR-code van de actie op de affiche in je winkel scannen. De rest wijst vervolgens allemaal zichzelf uit.
Als verkooppunt krijg je heel wat ondersteuning om een actie bij je klanten te promoten: de Nationale Loterij zorgt voor affiches en kant-en-klare advertenties voor je Facebookpagina en stuurt ook e-mailsnaar je spelers. Alle nodige informatie is bovendien terug te vinden op het Lonet-platform dat de Nationale Loterij ter beschikking stelt van de verkooppunten.
Naar de film of de koers
In januari maakten de spelers kans op meer dan 1000 duo-cinematickets. Dimitri Van Vynckt van Dagbladhandel Dimitri uit Machelen-aan-de-Leie was zelf ook bij de gelukkigen: "Het is zeker leuk om eens iets te winnen. Als verkooppunt moet je daarvoor bij die bepaalde actie een hoog aantal unieke deelnemers halen. Die mogelijke prijs motiveert mij absoluut om een tandje bij te steken. Het is niet zo dat er zo plots heel veel spelers bijkomen, maar mensen zijn vaak wel bereid om hun gebruikelijke inzet te verhogen."
In februari konden Lotto-spelers een duoticket in de wacht slepen voor de Lotto VIP-tent op de Oude Kwaremont, dé place to be tijdens de Ronde van Vlaanderen. Herman speelt steevast Lotto bij dagbladhandel Bart Gees in Haaltert: "Tot nu toe heb ik nog niet veel gewonnen, maar deze unieke belevenis maakte veel goed. Ik blijf Lotto zeker trouw. Dat de Nationale Loterij goede doelen steunt, is voor mij namelijk ook heel belangrijk."
Jenny is heel tevreden dat ze zich door de uitbater van dagbladhandel Eriann in Zottegem liet overtuigen om haar kans te wagen: "Ik ga al van kinds af aan naar de koers, maar stond nog nooit op de Oude Kwaremont te supporteren. Dat we nu dankzij Lotto zo’n fijne ervaring rijker zijn, is echt de max!"
Barbecue time!
In maart deelden we in Vlaanderen duotickets voor James De Musical - Live on Stage in de Lotto Arena uit. Wie die wou bemachtigen, moest alleen zijn lidkaart laten scannen. In dit geval was dat zonder enige aankoopverplichting.
Tegelijkertijd konden spelers in Wallonië een Barbecook-voucher ter waarde van 200 euro winnen. Pascal Piron van Librairie des Faubourgs in Aarlen wist zoveel klanten te overhalen om voor minstens 5 euro EuroMillions te spelen dat hij zelf ook een Barbecook-toestel won: "Dagbladhandels hebben het niet makkelijk om te overleven, dus elk initiatief om wat animo te creëren en klanten aan te trekken is meer dan welkom. Iedereen wordt hier gewoon beter van: de Nationale Loterij, de verkooppunten én de klanten. Daarom doe ik met veel plezier de volgende keer weer mee. En mijn nieuwe barbecue? Dat het maar snel beter weer wordt!"
Albert Tombal van Librairie Tombal in Fexhe-le-Haut-Clocher is uiteraard blij met zijn nieuwe Barbecook: "Maar eerlijk gezegd, doe ik het daar niet voor. Ik vind het vooral een goede zaak dat mijn klanten iets extra's kunnen krijgen. De aard van de prijs speelt daarbij duidelijk mee: voor een barbecue willen de mensen nog wel eens een inspanning doen. En dat er in elk deelnemend verkooppunt gegarandeerd een winnaar was, hielp vast ook om twijfelaars over de streep te trekken."
Nog veel meer lekkers op komst
Zoals je reeds zal begrepen hebben, biedt de Nationale Loterij Club, met zijn aanbiedingen, acties en wedstrijden aan verkooppunten en spelers alle ingrediënten die nodig zijn om de relatie te versterken en de traffic bij de partners te verhogen.
De rest van dit jaar staan er nog meer dan 30 acties op het programma. We kunnen nog niet alles verklappen, maar wie zin heeft in de Olympische Spelen of de Formule 1 Grand Prix in Spa-Francorchamps kan zich best nu al schrap zetten!

