een bijzondere periode voor sportweddenschappen

WereldKampioenschap voetbal trekt zowel vaste als occasionele spelers aan

weddenschappen sportbetting

Geen enkel sportevenement verbindt zo sterk als het Wereldkampioenschap Voetbal. Hier wordt door miljoenen mensen ontzettend naar uitgekeken. Achter de schermen werken bedrijven wereldwijd aan campagnes die hierop inspelen. Zo ook de aanbieders van sportweddenschappen: zij hebben tal van promocampagnes in de pijplijn zitten om zowel vaste als occasionele spelers te overtuigen een bet te plaatsen in hun favoriete krantenwinkel. Op 20 november wordt de aftrap gegeven van het WK 2022 in gastland Qatar en drie dagen laten komen ook onze eigen Rode Duivels in actie.

WK 2022 Qatar

Het Wereldkampioenschap Voetbal 2022 in gastland Qatar wordt het 22e WK Voetbal ooit en het eerste kampioenschap in het Midden-Oosten. Dit kampioenschap wordt elke vier jaar gespeeld, en elke voetbalbond mag deelnemen.

Het WK 2022 start op 21 november met de openingswedstrijd in het Al Bayt Stadion. De grote finale wordt gespeeld op 18 december in het Lusail Stadion. Er zijn 32 deelnemende teams (gastland Qatar en 31 landen die zich kwalificeerden via de voorronden), 64 wedstrijden, 7 speelsteden en 8 stadions.

Ook de Belgische Rode Duivels hebben zich gekwalificeerd voor dit wereldkampioenschap. Zij spelen hun eerste drie wedstrijden in groep F. Op 23 november spelen ze tegen Canada, op 27 november tegen Marokko en op 1 december tegen Kroatië.

Bijzonder aan het WK 2022 is het erg korte speelschema,
met amper 29 dagen

Scooooore
Scooore rolt promocampagnes uit binnen zijn verkooppunten, maar ook daarbuiten om de meer occasionele spelers te bereiken

Bijzondere periode

Bijzonder aan het WK 2022 is het erg korte speelschema, met amper 29 dagen. Bovendien gaat het kampioenschap door in de winter, terwijl een WK in de zomermaanden gebruikelijker is. Maar in Qatar is er dan sprake van extreme hitte waardoor dit het allereerste WK Voetbal ooit in de winter wordt.

Daarbovenop komt nog dat het vierde kwartaal van elk jaar sowieso een extreem drukke periode in de retailwereld is. Denk bijvoorbeeld maar aan Black Friday, Sinterklaas, Kerst en Nieuwjaar. Met het WK in Qatar wordt het dit jaar nog drukker ...

toename van het aantal spelers & bets

Het Wereldkampioenschap Voetbal is een erg belangrijk sportevenement met een grote publieke belangstelling. Een WK voetbal leidt, net als een Europees kampioenschap, tot een toename van het aantal spelers die sportweddenschappen aangaan. Bovendien is het niet ongewoon om in deze periode, naast de vaste spelers die het hele jaar door een gokje wagen, ook occasionele spelers te registreren. Denk bijvoorbeeld maar aan spelers die alleen inzetten op wedstrijden van de Rode Duivels.

"Voor de aandacht van de klant concurreer je niet alleen
met directe concurrenten, maar ook met de
McDonald’s en Coca Cola’s van deze wereld"

betFIRST
BetFIRST werkt hard aan de ideale marketing- en mediamix en zet als fiere Belgische organisatie volop in op de Belgische ploeg

In de winkel

Overzichtelijk aanbod

Cédric Hogge: “Bij Scooore plannen we promocampagnes binnen onze verkooppunten, maar ook daarbuiten om een meer occasioneel publiek te bereiken. Omdat dit geen frequente spelers zijn, is het belangrijk om de wedstrijden van onze Rode Duivels in de spotlights te plaatsen en ervoor te zorgen dat de klant niet verloren loopt in het aanbod aan sportweddenschappen. We zorgen dus voor een eenvoudig en overzichtelijk aanbod. Dit aanbod stelt de winkelier ook in staat een actieve rol te spelen en samen met zijn klant een weddenschap te plaatsen op zijn kassaterminal.”

Sportweddenschappen
Een WK voetbal leidt, net als een Europees kampioenschap, tot een toename van het aantal spelers
die sportweddenschappen aangaan

Inzetten op de belgen

Marcus Pieck: “Als fiere Belgische organisatie zet betFIRST volop in op de Belgische ploeg. Samen met onze retailers hebben we dan ook hard gewerkt aan onze WK 2022-campagnes. De ideale marketing- en mediamix is hierbij noodzakelijk, want voor de aandacht van de klant concurreer je niet alleen met directe concurrenten, maar ook met de McDonald’s en Coca Cola’s van deze wereld. Naast onze fysieke aanwezigheid in retail zijn wij ook digitaal sterk vertegenwoordigd. We doen daarom ons best om onze campagnes en marketingkanalen hier ideaal op af te stemmen, uiteraard in goed overleg met onze partners. Daardoor mogen we spelers, die al even niet actief zijn geweest bij WK’s en EK’s, vaak opnieuw verwelkomen.”

Aanvullende inkomsten

Lise Rodriguez: “Uiteraard geeft het vierjaarlijkse WK voetbal een boost aan de verkoop van sportweddenschappen. Het Franse PMU, marktleider in weddenschappen op paardenrennen in Europa, levert echter 365 dagen per jaar rennen en weddenschappen op. Bovenop de activiteit van sportsbets kunnen paardenweddenschappen via Eurotiercé (het Belgische filiaal van PMU) dus extra omzet opleveren voor een krantenwinkel. Aanvullende inkomsten zijn belangrijker dan ooit en met Eurotiercé ontvang je dagelijks een bepaald percentage op je omzetten/gedane inzetten door je spelers.”

Eurotiercé
Axel van Librairie Axel in Flémalle biedt zijn klanten ook weddenschappen op paarden aan via Eurotiercé;
een mooie extra aanvulling op zijn inkomsten.

Gewijzigde wetgeving

Nieuwe regels

De federale regering heeft via een koninklijk besluit nieuwe regels opgelegd wat betreft het aanbieden van sportweddenschappen in de dagbladhandel. Dat koninklijk besluit kwam er op aandringen van minister van Justitie Vincent Van Quickenborne in de hoop het aantal schijndagbladhandels, die legitieme krantenwinkels kapot concurreren, drastisch terug te dringen.

Krantenwinkeliers die een nieuwe F2-licentie of een verlenging van een bestaande F2-licentie wensen aan te vragen bij de Kansspelcommissie, moeten zich vanaf nu aan enkele nieuwe regels houden. Zo is er bijvoorbeeld een minimumaanbod van 200 verschillende perstitels vereist en mag de inzet van de weddenschappen die de winkel aanneemt per jaar niet meer zijn dan de bovengrens van 250.000 euro.

Impact op de cijfers

Deze nieuwe regelgeving zal uiteraard de cijfers van legitieme krantenwinkels negatief beïnvloeden als ze geen sportweddenschappen (meer) kunnen aanbieden tijdens het grootste voetbalevenement van de wereld omdat ze de inzetdrempel van 250.000 euro al bereikt hebben, of zullen bereiken tijdens het WK. Anderzijds leert de prille ervaring dat de limiet van 250.000 euro weddenschappen per jaar niet problematisch is als de limiet van 200 euro per speler per dag wordt gerespecteerd.

Meer weten over

KANSSPELEN

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Kiosk 

Kiosk maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.