ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Pers
  • chevron_right Tabakswaren
  • chevron_right Weddenschappen
    • Kansspelen
    • Sportweddenschappen
    • Krasloten
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Voeding
  • chevron_right Papierwaren
  • chevron_right Winkel
Weddenschappen

Corbis geeft de sector één nationale stem

28/10/2025

Perstablo en Prodipresse bundelen hun krachten in een nieuwe beroepsfederatie: Corbis. We spraken met Yannick Gyssens en Xavier Deville, die samen het voorzitterschap opnemen, over de betekenis van deze samenwerking en de ambities voor de toekomst.

Gesprek met Luca Bruno van Group Bruno

16/10/2025

Iedereen heeft de mond vol van diversifiëren. Bij ons vorige winkelbezoek gaf Cynthia Bary van Librairie Le Passe-Temps in Thulin aan dat, volgens haar, een krantenwinkel alleen maar succes kan hebben als hij of zij denkt in termen van 'en en en'. Voor deze editie vroegen we tips aan Luca Bruno, van Group Bruno, in Limburg.

Lady Fortuna: 380.000 euro voor verenigingen in heel België

16/10/2025

Tijdens de jaarlijkse Nacht van het Geluk heeft de Nationale Loterij op 9 oktober jongstleden de finalisten van de 2025-editie van Lady Fortuna in de bloemen gezet. Think Pink nam de Lady Fortuna Award in ontvangst.

Dag van de Perswinkel wordt in 2025 een nationaal evenement

22/9/2025

De Dag van de Perswinkel bereikt een belangrijke mijlpaal: voor het eerst wordt het evenement op nationaal niveau gevierd, van 29 september tot 5 oktober 2025, in deelnemende krantenwinkels in het hele land.

Doe mee aan het Weekend van de Klant

4/9/2025

Tijdens het weekend van 4 en 5 oktober viert de Unie van Zelfstandige Ondernemers opnieuw het grootste feest van het jaar.

EuroDreams lanceert uitzonderlijke trekkingen vanaf 2 oktober 2025

1/9/2025

De Nationale Loterij en de acht andere Europese loterijen die EuroDreams organiseren, brengen veranderingen aan in het spel. Vanaf de trekking van donderdag 2 oktober 2025 worden twee nieuwigheden van kracht.

"Als dagbladwinkelier moet je vandaag in termen van ‘en en en’ denken"

28/8/2025

Cynthia Bary nam in 2016 Librairie Le Passe-Temps over. Ze startte met een zekere kennis van zaken, want ze werd grootgebracht in een krantenwinkel. Om de uitdagingen van een slinkende verkoop van pers- en tabaksartikelen op te vangen, speelt ze continu met de vraag op welk vlak ze nog kan diversifiëren.

Krijgen ook nachtwinkels binnenkort mystery shoppers over de vloer?

18/8/2025

Vlak voor de vakantie organiseerde concullega Radar een webinar over Mystery Shopping. Hebt u dit gemist? Geen nood. In dit artikel geven we u alle informatie mee over deze incognito controles op de verkoop van tabak, alcohol en loterijproducten aan minderjarigen.

Nieuwe openingsuren

17/7/2025

Winkels mogen voortaan een uur langer openblijven. De federale regering versoepelt de openingsuren, al was eerst wel afgesproken dat ze tot 22 uur zouden mogen openblijven. Dat staat te lezen in De Morgen.

Nieuw bij de Nationale Loterij: Scratch'it, 5 biljetten in 1

1/7/2025

Sinds 4 augustus 2025 biedt de Nationale Loterij een nieuw krasbiljet aan. Of beter, 5 biljetten in 1: Scratch'it.

Het Rietje in Laakdal: een gezellige buurtplek

5/6/2025

Het Rietje in Laakdal heeft een oppervlakte zoals je dat maar zelden ziet bij een dagbladhandel. Bovendien is er een parking voor minstens 15 wagens voorzien. Uitbater Liesbeth Kenens heeft dus alle ruimte voor een groot aanbod.

'Bij Els': krantenwinkel of conceptstore?

20/5/2025

De combinatie van een sterke service, een doordacht aanbod en een persoonlijke aanpak maakt van de zaak van Els en Stijn een schoolvoorbeeld van wat een dagbladhandel vandaag kan zijn. Ze besteden veel aandacht aan het uitzoeken van hippe cadeautjes voor hun klanten, telkens opnieuw. Els' ambitie? Nog meer creatieve posts te delen op Facebook en Instagram.

Sociale media als verlengstuk van je fysieke winkel

21/4/2025

Online zichtbaar zijn is vandaag geen luxe meer, maar een logische stap voor wie een winkel uitbaat. Ook u kunt via sociale media uw bereik vergroten, nieuwe klanten aantrekken en het contact met bestaande klanten versterken.

  • Premium

Lieve Verdonck runt haar perszaak met doordachte productgamma's

25/2/2025

In Berchem baat Lieve Verdonck met drie vaste medewerkers een 'krantenwinkel' uit. Het is eerder een cadeautjeswinkel, met een heel groot aanbod aan producten van onder meer Top Model. Om de nodige winst te genereren, diversifieert Lieve als geen ander. Naast de artikelen van Yivi, verkoopt ze nog een grote selectie kunstpuzzels, brillen, fluohesjes en mooie artikels van Museum gifts.

  • Premium

Krasbiljetten Nationale Loterij blijven impulsproduct bij uitstek

25/2/2025

De Belg is fan van krasbiljetten. Alleen al de kans om 'iets' te winnen is voldoende. In de top 5 van de verkopen vinden we de 3 belangrijkste families: Cash, Subito en Win for Life.

Oxygène floreert al 25 jaar in Neufchâteau

18/2/2025

25 jaar geleden bouwde Guy Pierrard de autoshowroom van zijn vader in Neufchâteau om tot boekenwinkel 'Oxygène'. Dat bleek een goede zet. Tot op vandaag blijft de zaak een referentie tot in de wijde omgeving.

Maxime Stelleman: "Onze winkels moeten evolueren naar krantenwinkels 2.0"

7/1/2025

Eind 2024 keurde de Algemene Vergadering van Prodipresse in Namen de benoeming van Maxime Stelleman tot vicevoorzitter officieel goed. Als dagbladwinkeluitbater van Librairie de la Gare in Beauraing is Maxime zich terdege bewust van het belang van de uitdagingen waarmee de sector geconfronteerd wordt. Naast perswinkelier is hij ook een visionaire ondernemer.

  • Premium

90 jaar Nationale Loterij, dichter dan ooit bij de Belgen

7/1/2025

Naar goede gewoonte deelde de Nationale Loterij eind januari de resultaten mee van het afgelopen jaar. De Belgen hebben nog nooit zo vaak en zo veel gespeeld én gewonnen.

  • Premium

"Dé challenge voor 2025? Mijn winkel aantrekkelijk houden!"

7/1/2025

Bijna 34 jaar geleden nam Bart Vandevenne een dagbladhandel over in de Vennestraat in Genk. Hij is trots dat hij in zijn lange carriëre een aantal juiste beslissingen genomen heeft, zoals het introduceren van sportweddenschappen, een bpost-postpunt worden en zich verdiepen in de wereld van sigaren. Vriendelijk zijn tegen elke klant en een hoogstaande service bieden, zijn voor hem no-brainers.

  • Premium

SOS krantenwinkel

1/7/2024

Vlak voor de Europese, federale en regionale verkiezingen van 9 juni jongstleden presenteerden Perstablo en Vision Presse samen hun 'Memorandum 2024: Stop de teloorgang van perswinkels in België'.