BierenPremium

DRANKEN

Dranken zijn belangrijk in een dagbladhandel. Het is heel vaak een impulsaankoop voor mensen die on the go iets komen kopen. Een breed assortiment hierin is dus geen overbodige luxe. Dat assortiment kunnen allerhande verfrissende of frisdranken zijn, maar dat kunnen evengoed koffies of sterke dranken zijn. 

Dranken in dagbladhandel

CALORIEARME ENERGIEDRANKEN ZIJN DE TOEKOMST

Consumenten gaan al een tijdje op zoek naar gezonde alternatieven en laten de suikerbommetjes steeds vaker achterwege. Producenten van energiedrankjes springen onmiddellijk op de kar en gaan aan de slag om gezondere varianten op de markt te brengen.

ALCOHOLVRIJ BIER BREEKT DOOR ALS FRISDRANK

Consumenten ontdekken meer en meer de diversiteit van bier. Alcoholvrij bier is een van de snelst groeiende markten in België. Er zijn steeds meer mensen die voor deze variant opteren uit gezondheidsoverwegingen of ter vervanging van een zoete frisdrank.

Healthy drinks en ice teas onmisbaar in uw aanbod

De markt van de healthy drinks en ice teas blijft in volle evolutie. Gezonde frisdranken zijn al een tijdje aan een opmars bezig. De focus ligt op suikerreductie, meer natuurlijke bestanddelen en gezondheidsvoordelen.

EEN KOELKAST IN UW DAGBLADHANDEL, HOE PAKT U DIE AAN?

De dagbladhandel breidt z’n activiteiten steeds verder uit. Zo kan de klant er alsmaar vaker terecht voor een groot aanbod aan gekoelde dranken. Dit vereist uiteraard een koelkast om de dranken lekker fris te houden, wat dan weer een herinrichting van de winkel met zich meebrengt. Hoe gaat u het best aan de slag als dagbladhandelaar?

GOED JAAR VOOR BELGISCHE BIEREN

Directeur van de Belgische Brouwers Nathalie Poissonnier ziet voor het eerst in lange tijd een status quo van de bierverkoop in eigen land terwijl de export verder stijgt.

DE BELG STAAT OPEN VOOR ALCOHOLVRIJ BIER

Alcoholvrij bier zit in de lift. Producenten hebben de voorbije jaren sterk ingezet op het verbeteren van het smaakprofiel en dat kan de Belgische bierliefhebber alsook de professionele proever wel waarderen. 

JEUGD KIEST VOOR IJSTHEES

De markt van ijsthees ondergaat momenteel een positieve evolutie binnen het segment van softdrinks. Meer dan ooit wordt ijsthee als het lekkere én nog steeds gezonde alternatief voor frisdrank aanzien.

KOFFIE AANBIEDEN IS MOEILIJKER DAN HET LIJKT

Koffie is al een aantal jaar erg populair in onze samenleving. In elke binnenstad flaneren mensen met een koffiebeker in de hand door de straten. Het is dan ook niet meer dan logisch dat tal van dagbladhandels proberen mee te surfen op het succes dat koffie heeft.

NIET-ALCOHOLISCHE DRANKEN KENNEN WAARDEGROEI VAN 3%

De Belgische markt van de niet-alcoholische dranken is in ons land goed voor een jaarlijkse kassaomzet van 2 miljard euro en een jaarlijks volume van 2,3 miljard liter. Deze markt toonde in 2017 een structureel gezonde volumegroei van bijna 2% en een waardegroei van 3%, en was daarmee een van de drijvende krachten in de waardegroei van fast moving consumer goods.

IJSKOFFIE IS UITGEGROEID TOT EEN VASTE WAARDE IN HET SCHAP

IJskoffies winnen de laatste jaren erg aan populariteit. Deze producten hebben niet alleen een hip en trendy imago, ze spelen ook perfect in op de heersende on-the-gomeeneemcultuur.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Meer weten over

Print Magazine

Recente Editie
30 mei 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine