Goede sportsbettingtijden in het verschiet

Als corona tenminste geen roet in het eten gooit …

sports betting sportweddenschappen

Het beloven spannende tijden te worden in de sector van sportweddenschappen. De zomer van 2021 was er al eentje van herstel, maar met de Winterspelen en het WK voetbal in het verschiet zouden zowel de aanbieders als de verkooppunten in 2022 wel eens nog hogere cijfers kunnen noteren. Op voorwaarde dat de coronacrisis definitief achter de rug is natuurlijk …

Herstel

De zomer van 2021 was met de Olympische Spelen en vooral Euro 2021 een bijzonder goede zomer voor de aanbieders van sportweddenschappen. Het was dan ook de zomer van het herstel. Grote sportevenementen zoals het EK of de Wereldbeker gaan trouwens altijd gepaard met extra reclame (bushokjes, tv, kranten …) en wekken daarom de interesse van occasionele spelers die een weddenschap willen plaatsen op hun favoriete ploeg. Op dergelijke momenten zien we een stijging van meer dan 20% op het gedraaide cijfer. En in het najaar stonden er nog enkele belangrijke wielerevenementen op de agenda, zoals het WK in eigen land en Parijs-Roubaix.

Magicbetting
Bij de opstelling in een aparte hoek of ruimte creëert u een ‘shop-in-shop’-model. Aanbieders helpen u met krukjes, een afscheidingswand …

2021 was het jaar van herstel - dankzij grote sportevenementen werden recordomzetten gedraaid

Veel op het sportprogramma voor 2022

Volgend jaar wordt trouwens nog zo’n jaar vol grote sportevenementen, zoals de Winterspelen in februari 2022 in Peking, maar vooral de Wereldbeker op het einde van het jaar in Qatar dat altijd een groot en interessant evenement is en voor een interesseboost zorgt bij veel sportweddenschappenspelers.

Recordomzetten

Bovendien bleven de wedkantoren dicht tot net vóór Euro 2021, en daar hebben krantenwinkels duidelijk van geprofiteerd. Naar het einde van de tweede lockdown toe schreven diverse operatoren een recordomzet. Enerzijds werden er veel klanten gelokt uit de wedkantoren, die gesloten bleven. Sommige dagbladhandelaars in stedelijke gebieden noteerden een meervoud van hun ‘gewone’ cijfers. Bovendien sloegen de productvernieuwingen ook goed aan en groeide het verkoopsnet gestaag.

Nationale Loterij
De speelervaring en het aanbod heeft de Nationale Loterij recent vernieuwd

Verbetering en vernieuwing aanbod

Bij Nationale Loterij

In het voorjaar hebben de aanbieders onafgebroken gewerkt om hun producten te verbeteren en de beste service aan hun partners te kunnen blijven aanbieden. Bij de Nationale Loterij werd een consistente vernieuwing van speelervaring en aanbod van sportweddenschappen voorgesteld met verschillende ingrijpende verbeteringen. Daar lag de focus voornamelijk op de uitrol van de nieuwe wedoplossing in de krantenwinkels, met een aantrekkelijk aanbod voor de speler die voldoet aan de verwachtingen van de markt. Naast deze ‘make-over’ in de krantenwinkels worden weldra nog enkele nieuwe acties aan de partners gecommuniceerd.

Bij BetFIRST

Ook bij de andere spelers lagen diverse plannen al een tijdje klaar: scherpe(re) odds, informatieve content en een nog leukere spelbeleving vormde de rode draad. Bij betFIRST bijvoorbeeld werd er tijdens de crisis naarstig gewerkt aan vele verbeteringen om hun aanbod aantrekkelijker te maken. Niet alleen voor de spelers, maar ook voor alle krantenwinkels waar de speler een nauwe samenwerking mee heeft. Allereerst werd er vooral veel geluisterd om de samenwerking te verbeteren. Wat betreft het product zelf en de service die betFIRST verleent, ondernam de aanbieder technische fixes, werden er processen geoptimaliseerd, werden nieuwe mogelijkheden verkend om support in luttele seconden aan te kunnen bieden en werden innovatieve advertenties gelanceerd om meer nieuwe spelers naar de winkels te verleiden.

betFIRST
betFIRST heeft geluisterd naar haar klanten en heeft haar service geoptimaliseerd zodat ze support in luttele seconden kunnen aanbieden

En bij Stanleybet

Ook Stanleybet, dat midden 2020 een nieuwe speelautomaat gelanceerd heeft en sinds kort ook paardenrennen aanbiedt, bleef zijn best doen om haar netwerk te verwennen met aantrekkelijke campagnes. Zo biedt de operator bijvoorbeeld een permanente promotie van 100% winst extra op het gewonnen bedrag aan (zowel in pre-game als in live) en maakt ze reclame voor haar Instant Win-campagne, waarbij men bij elke 100 hetzij 200 gespeelde tickets sowieso € 5 of € 10 wint. Tenslotte heeft deze aanbieder elke dag een ‘boosted odd’ (verhoogde quotering) op de belangrijkste wedstrijd van de dag.

Wie is de speler?

Het publiek dat een gokje durft wagen in uw winkel is tussen 18 en 70 jaar oud en omvat een grote groep sportfanaten die soms dagelijks spelen. Daarbij wordt er meer en meer live gewed terwijl de wedstrijden bezig zijn. Dat is een belangrijk gegeven voor de winkelier, die hieruit bij sommige aanbieders heel wat inkomsten put.

Er wordt meer en meer live gewed tijdens de wedstrijd, waaruit heel wat inkomsten worden geput

Belgen zijn sportliefhebbers

Belgen zijn sportliefhebbers en dan hebben we het uiteraard niet alleen over voetbal, wielrennen of tennis. De spelers zien ook een toename in weddenschappen op veldrijden, basket, Formule 1, gevechtssporten … Door telkens leuke specials te voorzien op de verschillende sportcompetities, zorgen de aanbieders er ook voor dat alle fans wel iets naar hun gading vinden. Dankzij onder meer sponsordeals met wieler- en veldritploegen bouwt bijvoorbeeld Bingoal verder aan haar 100% Belgische identiteit. Door die merkbekendheid worden veel nieuwe spelers aangetrokken. Door een gebruiksvriendelijke en vlotte manier van werken, blijven de spelers ook loyaal.

Stanleybet
Stanleybet biedt elke dag een ‘boosted odd’ (verhoogde quotering) op de belangrijkste wedstrijd van de dag

Belangrijkste partner

U als krantenwinkelier wordt beschouwd als de belangrijkste handelspartner. De relatie met uw klanten is primordiaal om de mensen te overtuigen een weddenschap te plaatsen. Een snelle uitbetaling achteraf is ook een troef. Hoe beter de dagbladhandelaar zijn producten kent, hoe beter hij verkoopt.

Aparte hoek?

Voorziet u een aparte hoek of niet? Veel hangt af van hoe de uitbater zijn dagbladhandel als concept ziet en in welke mate hij daarin sportweddenschappen als versterkend beschouwt voor de totaalbeleving. Hoe meer een dagbladhandel de sportweddenschappen prominent naar voren brengt, hoe beter ze renderen. Bij de opstelling in een aparte hoek of zelfs een aparte ruimte creëert u een ‘shop-in-shop’-model waarvan u ook de inrichting kan optimaliseren. Aanbieders helpen u met krukjes, een afscheidingswand … Uiteraard heeft niet elke winkel die oppervlakte ter beschikking en dan is het belangrijk dat de terminals mooi aansluiten en dat er goed wordt nagedacht bij de plaatsing ervan: een plaats in het zicht van iedereen die binnenkomt, maar waar de speler in alle rust zijn sportweddenschap kan plaatsen.

Visibiliteit

Uw krantenwinkel is sowieso herkenbaar in het straatbeeld. Maak van buitenaf duidelijk voor welke operator u kiest; zorg voor visibiliteit via beachflags, spandoeken, panelen, bestickering … Eenmaal in de krantenwinkel springt/springen de wedterminal(s) in het oog, maar het is ook belangrijk om POS-communicatie te voorzien die actie- of tijdsgebonden is. Denk aan affiches, pancartes of displays. De regioverantwoordelijken van de verschillende aanbieders helpen u daarbij op alle vlakken. Daarnaast bereikt u de consument gemakkelijk via sociale media. Deel bijvoorbeeld de onlinecommunicatie van de aanbieders via uw eigen kanalen.

Meer weten over

KANSSPELEN

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Kiosk 

Kiosk maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.