- 30 september 2024
- | Bron: PMG COMMUNICATION SOLUTIONS
5 tools om GDPR-proof prospecten te verzamelen
Lead generation is fundamenteel in het werven van klanten. Door uw merk of product te communiceren op PMG vakmedia, kan PMG geïnteresseerden of leads detecteren. Deze leads, met oog op verdere opvolging en conversie, verrijken met extra GDPR-proof data vraagt een gerichte aanpak op maat van de doelgroep en de doelstellingen. Er zijn meerdere verschillende conversie tools beschikbaar om geïnteresseerde lezers opnieuw te benaderen en hun profiel op een GDPR-conforme manier te verrijken met extra persoonlijke gegevens.
Ontdek de kracht van een effectieve Call To Action
Een effectieve Call To Action (CTA) kan het verschil maken tussen een potentiële klant die jouw website verlaat zonder iets te doen, en een klant die actie onderneemt. In de wereld van marketing en communicatie in een CTA dus een essentieel element.
Ontdek meer over de kracht van een effectieve call to action
Converteer leads naar prospecten:
1. SURVEYS
Een efficiënte manier om prospecten te genereren is het inzetten van enquêtes. U verzamelt niet enkel informatie over een bepaald topic, product en/of dienst. U ontvangt eveneens persoonlijke GDPR-proof gegevens van de lead. Kortom een win-winsituatie en dus een zeer waardevolle prospectietool.
Bekijk voorbeelden van surveys:
Survey Gardena: Doe mee en win een elektrische grasmaaier
Survey Atlas Copco: Maak kans op gratis analyse van uw perslucht
Survey Irinox: Wat weet u over de koeling van de toekomst
2. WEDSTRIJDEN
Ook door deelname aan wedstrijden en acties geven leads meer GDPR-proof informatie. Door er een incentive of aantrekkelijk aanbod aan te koppelen verhoogt u meteen ook de respons en de bereidheid om extra gegevens na te laten.
Bekijk voorbeelden van contests:
Wedstrijd Rehau in online magazine van Sanilec: Win een gezinsticket naar Plopsaqua Hannuit!
Wedstrijd WD40: Doe mee en win een klustegoed van 6.000 euro
3. WEBINARS
Een andere tool om data te werven, is het aanbieden van een webinar. Webinars zijn een effectieve tool om informatie ook op een visueel aantrekkelijke alsook een meer persoonlijke manier over te brengen. Exclusieve, probleemoplossende content stimuleert deelname in ruil voor GDPR-proof gegevens.
Bekijk voorbeelden van webinars:
Webinar BuildUp: Hou uw kennis van brandveiligheid op peil
Webinar Retail Design Lab: Van winkel naar sterk merk
4. PROMOTIES
Promotionele aanbiedingen zijn ook een doeltreffende tactiek op voorwaarde dat het aanbod voldoende aantrekkelijk is om GDPR-proof gegevens achter te laten.
Bekijk voorbeelden van promo aanbiedingen:
Promo Sipwell: Test 2 weken gratis een waterkoeler
Promo Buzzyes: Gegarandeerd 500 euro kosten besparen
5. WHITE PAPERS
Een white papers is eveneens een interessante tool. Via een white paper kan u uw eigen kennis en ervaring delen met uw potentiële klanten in ruil voor GDPR-proof informatie. De content stelt de gebruiker in staat om problemen op te lossen of helpt ze bij het nemen van beslissingen. Met deze aanpak profileert u zich meteen ook als expert in uw vakgebied.
Bekijk voorbeeld van een white paper:
White papers Masters Builders Solutions
Wenst u meer advies, concrete cases en resultaten over het inzetten van deze tools,
aarzel niet ons te contacteren
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be