ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Pers
  • chevron_right Tabakswaren
  • chevron_right Weddenschappen
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Voeding
    • Snacks
    • Bake-off viennoiserie
    • Confiserie
  • chevron_right Papierwaren
  • chevron_right Winkel
Confiserie

Zwevezeelse Florentientjes – een nieuw hoofdstuk in een uniek verhaal

1/10/2025

Na meer dan veertig jaar geeft bakker Danny Steenhuyse samen met zijn echtgenote Myrian de fakkel door: de iconische Zwevezeelse Florentientjes worden sinds april 2024 geproduceerd door Tom Spegelaere en Améline De Bel onder een nieuwe bedrijfsnaam.

"Hertekening van de dagbladhandel is aangewezen"

8/4/2025

Moeten we Ameel Candy World nog voorstellen? Deze familiale groothandel, sinds 1960 actief onder verschillende namen, concentreert zich van meet af aan op zoetwaren, snacks en dranken.

  • Premium

Kauwgom en frismakers: kleine producten, groot potentieel

2/7/2024

Kauwgom en frismakers zijn al jaren vaste waarden aan de kassa van de dagbladhandel. Maar de markt staat niet stil. Consumenten zoeken vandaag meer dan alleen een frisse adem: ze willen producten die passen binnen een gezonde levensstijl, handig zijn in gebruik en liefst ook nog duurzaam.

  • Premium

Kauwgom en frismakers: zo stelt u een goed assortiment samen

1/2/2023

Anno 2023 gaan kauwgom en frismakers opnieuw vlot over de toonbank, na een lichte daling de voorbije jaren door de coronacrisis en het aanhoudende telewerken.

  • Premium

Welke smaken combineren voor een mooi aanbod frismakers?

28/1/2022

Ondanks een lichte daling in 2020 en 2021 door de coronacrisis en het aanhoudende telewerken blijven kauwgom en frismakers vlot over de toonbank gaan in het on-the-gokanaal.

  • Premium

Evergreen frismakers

22/12/2021

Kauwgom, frismakers, snoep en allerlei zoets. Het blijven de perfecte impulsaankopen die vlot over de toonbank gaan in het on-the-gokanaal. Ontdek hier alle trends binnen dit segment.

  • Premium

Impact EK voetbal op de winkelvloer

23/3/2021

Wij polsten gedurende januari en februari naar de verwachtingen in het kader van het EK voetbal bij de lezers van Retail magazine. Hieruit blijkt o.a. dat zoute snacks het grootste verkoopspotentieel hebben in die periode.