ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Pers
  • chevron_right Tabakswaren
  • chevron_right Weddenschappen
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Voeding
    • Snacks
    • Bake-off viennoiserie
    • Confiserie
  • chevron_right Papierwaren
  • chevron_right Winkel
Voeding

12 tips voor een succesvolle bakkerijafdeling

29/10/2025

De presentatie en de grootte van het assortiment dragen in hoge mate bij tot het succes van de bakkerijafdeling. Specialisten op vlak van inrichting, uitrusting en productgamma delen graag 12 tips.

Zwevezeelse Florentientjes – een nieuw hoofdstuk in een uniek verhaal

1/10/2025

Na meer dan veertig jaar geeft bakker Danny Steenhuyse samen met zijn echtgenote Myrian de fakkel door: de iconische Zwevezeelse Florentientjes worden sinds april 2024 geproduceerd door Tom Spegelaere en Améline De Bel onder een nieuwe bedrijfsnaam.

"Hertekening van de dagbladhandel is aangewezen"

8/4/2025

Moeten we Ameel Candy World nog voorstellen? Deze familiale groothandel, sinds 1960 actief onder verschillende namen, concentreert zich van meet af aan op zoetwaren, snacks en dranken.

  • Premium

De opmars van viennoiserie: wat scoort in uw winkel?

20/2/2025

Sommige producten zijn onoverwinbaar, wat het tegenproduct ook moge zijn. Het winkelaanbod in viennoiserie is hier het levende bewijs van. De krokante 'pain au chocolat' en croissant zijn lekkernijen die bijvoorbeeld nooit teleurstellen...

  • Premium

Healthy snackrepen in opmars in de dagbladhandel

26/9/2024

Steeds meer consumenten kiezen bewust voor tussendoortjes die energie geven zonder schuldgevoel. De groei van gezonde snackrepen is daar het beste bewijs van. Terwijl ze vroeger vooral in sportwinkels en fitnesszalen lagen, vind je ze nu ook in supermarkten, tankstations en grab-and-go concepten.

  • Premium

Gaan de retailers mee met de food-to-go trend?

8/7/2024

Volgens de CEO-enquête van McKinsey is 'food-to-go' een van de top vijf trends voor 2024. De markt voor meeneemmaaltijden, die tijdens de COVID-19 pandemie een dip kende, is weer helemaal terug en blijft groeien.

  • Premium

Kauwgom en frismakers: kleine producten, groot potentieel

2/7/2024

Kauwgom en frismakers zijn al jaren vaste waarden aan de kassa van de dagbladhandel. Maar de markt staat niet stil. Consumenten zoeken vandaag meer dan alleen een frisse adem: ze willen producten die passen binnen een gezonde levensstijl, handig zijn in gebruik en liefst ook nog duurzaam.

  • Premium

Kansen EK voetbal 2024 voor uw winkel

19/4/2024

Een EK of WK voetbal staat garant voor heel wat beleving en zorgt voor hogere verkoopcijfers. Een passend hapje en drankje mag dus zeker niet ontbreken en een tricolore accessoire maakt het helemaal af.

Extra omzet door het EK voetbal 2024

29/3/2024

Uit de vorige poll blijkt dat de verkoopstoppers in het kader van het EK voetbal worden aangevoerd door zoute snacks (chips, nootjes, crackers ...). 56% van de lezers zet deze categorie op 1. Nu weten wij graag welke meeromzet u verwacht door het EK.

Verkoopstoppers EK voetbal 2024

25/3/2024

Uit de vorige poll bleek dat tegen eind maart 65% van de lezers het thema EK voetbal in de winkel zal hebben geïntroduceerd. Nu polsen wij graag naar de productcategorie die volgens u voor de grootste meerverkoop zorgt voor en tijdens een EK.

Poll EK voetbal 2024 aanwezigheid in winkel

12/3/2024

Poll EK voetbal 2024: vanaf welke maand zichtbaar in uw winkel?

  • Premium

Plantaardige snacks

13/2/2023

Zorg dat je winkel deze evolutie weerspiegelt door je bestaande assortiment kritisch te bekijken en aan te vullen met vegetarische en vegan snacks die in de smaak vallen bij een groot publiek. We geven tips om een goed aanbod samen te stellen.

  • Premium

Kauwgom en frismakers: zo stelt u een goed assortiment samen

1/2/2023

Anno 2023 gaan kauwgom en frismakers opnieuw vlot over de toonbank, na een lichte daling de voorbije jaren door de coronacrisis en het aanhoudende telewerken.

  • Premium

Welke smaken combineren voor een mooi aanbod frismakers?

28/1/2022

Ondanks een lichte daling in 2020 en 2021 door de coronacrisis en het aanhoudende telewerken blijven kauwgom en frismakers vlot over de toonbank gaan in het on-the-gokanaal.

  • Premium

Evergreen frismakers

22/12/2021

Kauwgom, frismakers, snoep en allerlei zoets. Het blijven de perfecte impulsaankopen die vlot over de toonbank gaan in het on-the-gokanaal. Ontdek hier alle trends binnen dit segment.

Welke info nodig om te starten met horecaconcept?

20/8/2021

Uit een vorige poll blijkt dat 25% van de foodretailers van plan is om warme maaltijden/snacks voor on-the-go aan te bieden. Daarnaast wil 20% een restaurant/verbruikersruimte in de winkel. Welke info heeft u het meest nodig om dit te realiseren?

  • Premium

Impact EK voetbal op de winkelvloer

23/3/2021

Wij polsten gedurende januari en februari naar de verwachtingen in het kader van het EK voetbal bij de lezers van Retail magazine. Hieruit blijkt o.a. dat zoute snacks het grootste verkoopspotentieel hebben in die periode.

  • Premium

Marktsituatie vleesvervangers 2020

10/2/2020

De markt van vegetarische en vooral vegan producten kent een ongeziene groei. Vooralsnog verkopen meat-like alternatieven het best, vooral omdat ze ook de flexitariër over de streep trekken.

  • Premium

Producttrends vleesvervangers

10/2/2020

Innovaties mikken vooral op smaak. We zien ze in alle categorieën voor elk moment van de dag, en als vis- en kaasvervanger

  • Premium

Assortiment vleesvervangers samenstellen

10/2/2020

Met een uitgebreid gamma groentevariaties en peulvruchtproducten, basisproducten zoals tofu en enkele kant-en-klare gerechten heeft u voor elk wat wils.