Scandinavian Tobacco Group helpt retailers met begeleiding naar juiste cigarillo
Een scala aan cigarillo's voor de genietende sigarenroker

De Deense sigarenmaker Scandinavian Tobacco Group bracht recent een leaflet uit die de genietende sigarenroker op weg zet naar de perfecte cigarillo. Deze 'Beslisboom' is een handige tool voor elke retailer die niet meteen thuis is in de wereld van cigarillo's.
STG Beslisboom
De juiste cigarillo kiezen, dat is niet altijd even makkelijk. Om uw klanten beter te kunnen adviseren, heeft Scandinavian Tobacco Group de STG Beslisboom ontwikkeld. Op onderstaande beslisboom ziet u het Cigarillo STG assortiment. U kunt uw klanten met deze boom beter adviseren in hun zoektocht naar dé perfecte cigarillo. Met dit hulpmiddel en het uitgebreide assortiment aan cigarillo's van Scandinavian Tobacco Group is er een cigarillo voor elke genietende sigarenroker.
Juiste advies
U wilt toch ook uw klanten juist adviseren? Of krijgt u wel eens vragen over cigarillo's waar u het antwoord niet op weet? "Op de STG Beslisboom ziet u het volledige Cigarillo STG assortiment. Door middel van vragen die u kunt stellen, eveneens verwerkt in deze beslisboom, komt u uit bij een passende cigarillo die u kunt adviseren aan de klant", klinkt het.
Trends binnen cigarilloschap
ULTRALICHT
Een evolutie binnen het cigarilloschap is de groeiende populariteit van ultralichte cigarillo's, als gevolg van het verbod op mentholcigarillo's. Scandinavian Tobacco Group maakte een paar jaar geleden daarom de switch naar de Gold Flux en de M. Flux, een speciale blend die zorgt voor een fris alternatief voor voormalige mentholrokers. Men koos er ook voor om kleine, heel lichte cigarillo's te lanceren die perfect beantwoorden aan de wensen van de roker die wil overschakelen op zachte cigarillo's.
KORTERE ROOKMOMENTEN
Deze trend is eveneens al een tijdje aan de gang, maar blijft vandaag zeker nog gelden. Consumenten kunnen enkel nog buiten roken, dus wordt dit sterk weerafhankelijk. Een mooie zomer zal een positief effect hebben op de verkoop. Daarnaast doen ook de kleinere modellen het beter door het kortere rookmoment.
CONSUMENT WIL UITLEG
We zien dat de consumenten ook voor premium cigarillo's toch liever bij die zaken gaan waar ze met deskundige uitleg worden bediend. Met deze beslisboom zet STG u dus al een eind op weg.
Geen publiciteit
De strengere wetgeving in ons land laat fabrikanten niet meer toe om publiciteit te maken. De relatie en de band met de winkelier wordt dan ook de belangrijkste manier om de consument in te lichten. De winkelier wordt met bijvoorbeeld deze beslisboom voorzien van de nodige informatie zodat die op een professionele manier advies kan verschaffen aan de consument.
Wie is STG?
Internationaal sigarenproducent STG – opgericht in 1961, met hoofdkantoor in Søborg, een voorstad van Kopenhagen – is in ons land onder meer verantwoordelijk voor de merken Gold, Mercator, La Paz, Oud Kampen en Corps Diplomatique. De Deense sigarenfabrikant is in ons land al jaar en dag marktleider binnen het cigarilloschap, met maar liefst 90% marktaandeel. Bijna alle 20 best verkopende referenties zitten in hun portefeuille. De best verkopende shortfillercigarillo's in ons land zijn Gold, Mercator en La Paz.