JTI laat u niet in de steek in deze tijden
Met ondersteunende initiatieven helpen ze u waar mogelijk
Het coronavirus heeft uitzonderlijke omstandigheden gecreëerd die iedereen op de proef stellen. Sinds de beperkende maatregelen van kracht zijn, kwamen daar voor u als dagbladhandelaar dan ook heel wat uitdagingen bij kijken. U mocht tenslotte in tegenstelling tot heel wat andere handelszaken de deuren niet sluiten. Sindsdien heeft JTI verschillende initiatieven genomen om jullie te steunen. Hieronder een overzicht.
Een antwoord op al uw vragen
Op 23/03 ondernam JTI meteen actie en stuurden ze een communicatiebericht uit in België via mail en via Distriweb. De dag nadien volgde een mail voor Luxemburg naar alle klanten. Via dat bericht informeerde JTI hun klanten over de voorradigheid van hun producten en dat ze er alles aan doen om voldoende capaciteit te garanderen in de fabrieken en de gebruikelijke distributie naar de groothandels te blijven verder zetten. Er werd eveneens gerustgesteld dat JTI volledig ter beschikking blijft voor vragen of bezorgdheden.
Safe Distance stickers
Tussen 30/03 en 03/04 verdeelde JTI zogenaamde 'safe distance stickers' die dagbladhandelaars op de vloer van hun winkel konden kleven. Dat maakte het voor klanten evidenter om de nodige afstand in de winkel te bewaren. De stickers werden per 10 stuks in enveloppen verzonden via AMP en bpos naar zo’n 3.000 winkels. Op 06/04 werden ook nog een 300-tal 'plexi protection shields' ter beschikking gesteld voor verschillende retailers.

Hart onder de riem
Tussen 13/04 en 15/04 stak JTI de sector een hart onder riem en verdeelden ze 1500 paaspakketjes bereid door Belgische chocolatiers. Daarmee bedankten ze de dagbladhandelaars voor hun dagelijkse inzet.
Met een gefaseerde exit en een terugkeer naar een ietwat normalere situatie, overweegt JTI ook naar de nabije toekomst nog initiatieven te ondernemen. Zo willen ze mondmaskers voorzien voor zowel retailers als voor vertegenwoordigers, alsook handgels, wegwerphandschoenen ...
