naar top
Menu
Logo Print

KANSSPELEN

KansspelenKansspelen worden in België steeds meer gespeeld. Enerzijds bestaan de traditionele kansspelen zoals Lotto, Euromillions of allerhande krasloten. Ook sportweddenschappen worden steeds belangrijker in dit segment. Voor veel dagbladhandelaars bieden sportweddenschappen een van de weinige opportuniteiten in een winkelassortiment dat op meerdere vlakken onder druk staat. 

WINKELIERS ENTHOUSIAST OVER HET AANBIEDEN VAN WEDDENSCHAPPEN

Weddenschappen - en sportweddenschappen in het bijzonder - zijn booming business. En dat hebben ook steeds meer dagbladhandelaars goed begrepen. Om de dalende verkoopcijfers van kranten, tijdschriften en aanverwanten te counteren, slaan zij de handen in elkaar met een of meerdere aanbieders van sportweddenschappen. Het resultaat? Meer en ook andere klanten over de vloer en een omzet die stevig de hoogte ingaat. Na een drukke sportzomer laten we graag enkele winkels aan het woord over hun ervaringen met weddenschappen.


JANNIE HAEK: "ONZE PRODUCTEN MOETEN OVERAL TE VINDEN ZIJN"

Jannie Haek, sinds 2013 gedelegeerd bestuurder van de Nationale Loterij, spreekt ronduit over de goede cijfers, de toekomst van het product lotto, de rol die de dagbladhandelaar hierin speelt, en over de toekomst van de kansspelmarkt in België.


2017 BESTE JAAR SINDS 2012 VOOR VERKOOP KRASLOTEN

In het nieuwe recordjaar 2017 heeft de Nationale Loterij voor meer dan 227 miljoen euro aan krasbiljetten verkocht. Dat is een stijging met maar liefst 8% ten opzichte van 2016. Daarmee deed de Nationale Loterij het zelfs nog beter dan in 2012. Het marktaandeel van de krasbiljetten in de totale retailomzet van de Nationale Loterij is daardoor licht gestegen tot 22%.


LOK DE KLANTEN MET SPORTWEDDENSCHAPPEN

We gingen langs bij twee handelaars die de producten al jaren succesvol aanbieden, en polsten hen naar hun ervaring met het aanbieden van sportweddenschappen. “De sportweddenschappen blijven groeien, terwijl de andere productgroepen in de winkel steeds dalen."


UW DAGBLADHANDEL HERUITVINDEN MET SPORTWEDDENSCHAPPEN

Het aantal spelers, en zeker het aantal dagbladhandelaars dat in ons land voor sportweddenschappen kiest, neemt nog altijd toe. Voor krantenwinkels blijft het een interessante opportuniteit om hun aanbod te verbreden. Met een beperkte investering en mits ondernemerschap en passie voor de sport, biedt het een snelle ROI.


WK 2018 ZORGT OPNIEUW VOOR PIEK IN SPORTWEDDENSCHAPPEN

Sinds sportweddenschappen met de vernieuwde Kansspelenwet van 2011 een beter juridisch kader kregen, boomen ze stevig in België. Vandaag is de markt wat gestabiliseerd, maar zeker niet verzadigd. Exacte cijfers hebben we hier niet over, maar het aantal handelaars dat de weddenschappen aanbiedt, neemt nog altijd toe. Ook het aantal spelers groeit nog steeds; zeker tijdens een WK-zomer.


AANBIEDERS SPORTWEDDENSCHAPPEN

  • NATIONALE LOTERIJ
  • PMU - BINGOAL
  • MAGIC BETTING SERVICE
  • STANLEYBET
  • EURO TIERCE
  • BETFIRST
  • LADBROKES
  • BETCENTER