naar top
Menu
Logo Print

PERS

PersPers blijft ondanks de dalende trend hoe dan ook een uiterst belangrijk onderdeel van de dagbladhandel. Het begrip pers omvat tevens meer dan alleen maar kranten en tijdschriften, ook stripalbums, puzzelmagazines en boeken kunnen onder de noemer 'pers' onderverdeeld worden. 

AUTO- EN MOTORBLADEN ONVERMINDERD OP KOERS

Te midden van de mindere cijfers van de Belgische pers houdt de niche van de special-interestbladen over auto's en motoren goed stand. Uitegevers bieden overzichtelijke en betrouwbare informatie voor de potentiële autokoper, én ze verwennen de auto- en motorliefhebber met bezielde reportages over hun hobby.

AANBIEDERS

  • PRODUPRESS
  • CASCADE

NICHEBLADEN WIL DE LEZER VAN A TOT Z UITLEZEN

Het wielermagazine Bahamontes is meer dan alleen maar een doorsneewielermagazine. Het magazine brengt levensverhalen over en door de koers, gepaard met adembenemende foto's en een ijzersterke lay-out. Bahamontes verschijnt vier à vijf keer per jaar: elk seizoen eentje, en daarbij nog een special. Founding fathers en hoofdredacteurs Jelle Vermeersch en Jonas Heyerick vertellen ons hoe Bahamontes is ontstaan en waarom het magazine voor u als krantenwinkel een bestseller kan zijn.


DAGBLADWINKEL BIJZONDER GOEDE PLEK OM STRIPS TE VERKOPEN

Ballon Media werd opgericht op 1 april 2008. Toen werden de activiteiten van De Ballon, een kinderboekenuitgever met meer dan twintig jaar ervaring, boekenverdeler Balloon Books en striplabel Mezzanine samengebracht onder een nieuwe gemeenschappelijke koepel. Ballon Media ontplooit zijn activiteiten in drie entiteiten vandaag: kinderboekenuitgever Ballon Kids, stripverhalenuitgever Ballon Comics en boekenverdeler Ballon Media Sales (in Vlaanderen en Nederland). We hadden een gesprek met CEO Alexis Dragonetti, over de toekomst van de strip en het potentieel ervan in de dagbladwinkel.

AANBIEDERS

  • UBIWAY
  • AMP


LEVERANCIER VAN PUZZELMAGAZINES KEESING HEEFT DE NOODZAAK OM GROOT TE WORDEN

Begin 2018 nam Keesing, de grootste, Belgische uitgeverij van puzzelmagazines, haar Nederlandse evenknie Sanders over, marktleider in Nederland en met onder meer 'De Puzzelaar' ook actief in België. Net zoals eerdere en ongetwijfeld ook nog volgende overnames op de markt van puzzelmagazines past ook deze overname in een niet te stuiten trend naar schaalvergroting en internationalisering. Stefaan Cornilly, chief commercial officer bij Keesing Media Group, over de markt van puzzelmagazines en de noodzaak om groot te worden.

AANBIEDERS

  • UBIWAY
  • DE PUZZELAAR
  • DE PERSGROEP PUBLISHING
  • DENKSPORT