naar top
Menu
Logo Print

STERKE GROEI DOET UEG HOLLAND UITWIJKEN NAAR NIEUW PAND

Fabrikant millers juice verhoogt productiecapaciteit e-liquids

Joey Baart: "Door eigen e-liquids te ontwikkelen, kunnen we onze klanten de hoogste kwaliteit garanderen."

Een zoete geur overvalt je wanneer je de gebouwen van UEG Holland binnenwandelt. Al stap je hier niet binnen in een snoepwinkel, maar wel bij de grootste producent en verdeler van e-liquids in de Benelux. Het bedrijf, dat sinds begin april op een nieuwe locatie in Oosterhout is gevestigd, is bij ons in de eerste plaats bekend van Millers Juice. Door de verhuizing kon de productiecapaciteit van de eigen e-liquids worden opgedreven en werden alle diensten van het bedrijf op een centrale locatie samengebracht. We kregen een rondleiding doorheen het nieuwe pand van Joey Baart, zoon van oprichters Tony en Sacha, en verantwoordelijk voor marketing bij UEG Holland. 

GEZONDER ALTERNATIEFVOOR ROKEN

In 2013 ontstond UEG Holland als een zijproject van Tony de Hond, die samen met zijn echtgenote Sacha en twee vrienden, Koen Vissers en Nicolette Bronkhorst, het bedrijf uit de grond stampte. “Na de dood van zijn vader aan longkanker zocht hij een gezonder alternatief voor roken", vertelt Joey Baart. De e-sigaret begon toen net haar intrede te maken op de markt, en wat volgde, is geschiedenis. UEG is ondertussen een vaste waarde geworden op de Belgische markt.

KLEINSCHALIG BEGIN

UEG begon heel kleinschalig, in een schuur van zo'n 10 à 15 m². “In het begin werden de flesjes met de hand gevuld en gestickerd", herinnert Joey zich. Het bedrijf verkocht de producten door middel van een webshop aan consumenten, met name in Nederland en in mindere mate in België. De kennis over de e-liquids en de toestellen groeide, en men verdiepte zich verder door contact op te nemen met fabrikanten.

VAN B2C NAAR B2B

Ondertussen kwam ook de vraag van lokale winkels om de producten die UEG aanbood, te gaan verkopen. “Dat ging in stijgende lijn", vertelt Joey. “De vraag van handelaars nam enkel maar toe, waardoor ervoor werd gekozen om het bedrijf om te turnen tot een b2b-groothandel." De schuur maakte plaats voor een loods van 800 m², de productie werd opgekrikt en in 2014 beschikte het bedrijf over zijn eerste volledig geautomatiseerde productielijn.

Momenteel worden iedere maand ongeveer een half miljoen flesjes Millers Juice geproduceerd. Dit volume zal enkel maar toenemen in de toekomst

MILLERS JUICE

Het was daar dat Millers Juice werd ontwikkeld. Door zelf een e-liquid te ontwikkelen, kwam het bedrijf dichter bij het oorspronkelijke uitgangspunt; een gezonder alternatief voor roken aanbieden. Chinese e-liquids werden geanalyseerd om precies te weten wat in die producten zat. “Uit laboratoriumonderzoek bleek dat er in de Chinese liquids heel wat rommel zat", aldus Joey. “Door eigen e-liquids te ontwikkelen, kunnen we onze klanten de hoogste kwaliteit garanderen."

STERKE GROEI

In 2015 kende UEG zijn grote doorbraak. “Millers Juice raakte bekend in Nederland en België," vertelt Joey, “waardoor ook de naam UEG aan bekendheid won." Momenteel levert de groothandel aan 80 à 90% van alle winkels die elektronische sigaretten aanbieden. De sterke groei leidde tot een verviervoudiging van de omzet in 2016.

Nieuw pand

In april van dit jaar verhuisde UEG naar een groter pand in Oosterhout om de groei voort te kunnen zetten. Alles gebeurt nu in-house door de ongeveer 45 medewerkers. De productieafdeling werd uitgebreid met een tweede machine om de capaciteit op te drijven. In het pand bevindt zich ook een eigen laboratorium om de e-liquids te ontwikkelen en te testen. Zo garandeert UEG steeds de hoogste kwaliteit van de producten, die aan alle regels en voorschriften voldoen. De geproduceerde e-liquids worden bovendien door het laboratorium gecontroleerd vooraleer ze worden vrijgegeven voor distributie.

PRODUCTAANBOD

Naast Millers Juice produceert UEG ook nog heel wat andere merken, zoals onder meer Dragon Vape. “Door problemen met de wetgeving hebben we het product in België even van de markt gehaald," aldus Joey, “maar in de toekomst zullen we het weer introduceren op de Belgische markt."

Distributie exclusieve merken

Daarnaast werkt UEG vaak samen met merken die het exclusief verdeelt. Het bedrijf zorgt er steeds voor dat het product conform de wetgeving in België en Nederland is vooraleer het te lanceren. Momenteel gebeurt dat bijvoorbeeld met Glas, een Amerikaans merk van e-liquids.

Hardware

In het aanbod van UEG vindt men uiteraard ook alle hardware (toestellen en onderdelen) om te vapen. Het bedrijf heeft ook een eigen hersteldienst. “Bij defecten wordt het toestel vaak zelf meteen vervangen of krijgt de klant zijn geld terug", aldus Joey.

FOCUS OP SERVICE

Bij UEG draagt men klantvriendelijkheid hoog in het vaandel. De klantencontacten gaan er bovendien zeer persoonlijk aan toe. “We zijn een jong bedrijf, waar een losse sfeer heerst", vertelt Joey. “Bij UEG is er geen stropdassencultuur en dat vertalen we ook naar onze klantencontacten."

Gespecialiseerd in belgische markt

Voor UEG is België de grootste afzetmarkt. Het bedrijf heeft een team van vertegenwoordigers zowel Nederlandstalig als Franstalig op de baan die steeds bij klanten kunnen langsgaan. Bovendien is men 100% op de hoogte van de Belgische wetgeving.

Facebookgroep

Er werd ook een besloten Facebookgroep opgericht voor klanten van UEG (zoeken op UEG Holland). Daarop kunnen winkeliers vragen stellen, die dan door andere winkeliers of door medewerkers van UEG worden beantwoord. Dat kunnen vragen zijn over producten, maar ook over de wetgeving.

UEG

UEG

BIEZENBEEMD 1
4907 EE OOSTERHOUT
+31852738448
-